الوَفـاءُ
LOYALTY
الوَفـاءُ / Loyalty
1ـ رسولُ اللهِِ (صَلَّيَ اللهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ): مَن كانَ يُؤمِنُ باللّهِ واليَومِ الآخِرِ فَلْيَفِ إذا وَعَدَ.
1– The Prophet (SAWA) said, ‘He who believes in Allah and the Day of Judgment must fulfil his promise when he promises.’
[Bihar al-Anwar, v. 77, p. 149, no. 77]
2ـ الإمامُ عليٌّ (عَلَيهِ الّسَلامُ): الوَفاءُ حِصنُ السُّؤدَدِ .
2– Imam Ali (AS) said, ‘Loyalty is the fortress of chiefdom.’
[Ghurar al-Hikam, no. 1044]
الوَفـاءُ
LOYALTY
3ـ الإمامُ عليٌّ (عَلَيهِ الّسَلامُ): الوَفاءُ عُنوانُ وُفُورِ الدِّينِ، وقُوَّةِ الأمانَةِ.
3– Imam Ali (AS) said, ‘Loyalty is the epitome of the thriving of religion, and the strength of trust.’
[Ghurar al-Hikam, no. 1430]
4ـ الإمامُ عليٌّ (عَلَيهِ الّسَلامُ): أفضَلُ الأمانَةِ الوَفاءُ بِالعَهدِ .
4– Imam Ali (AS) said, ‘The best trust is fulfilment of promises.’
[Ghurar al-Hikam, no. 3018]
5ـ الإمامُ عليٌّ (عَلَيهِ الّسَلامُ): أفضلُ الصِّدقِ الوَفاءُ بِالعُهودِ .
5– Imam Ali (AS) said, ‘The best of honesty is fulfilment of promises.’
[Ghurar al-Hikam, no. 3020]
6ـ الإمامُ عليٌّ (عَلَيهِ الّسَلامُ): لا تَعتَمِدْ على مَوَدَّةِ مَنلا يُوفي بعَهدِهِ.
6– Imam Ali (AS) said, ‘Do not depend on the friendship of one who does not fulfil his promises.’
[Ghurar al-Hikam, no. 10260]
7ـ الإمامُ زينُ العابدينَ (عَلَيهِ الّسَلامُ) ـ لَمّا سُئلَ عَن جَميعِ شَرايعِ الدِّينِ ـ: قَولُ الحَقِّ، والحُكمُ بِالعَدلِ، والوَفاءُ بِالعَهدِ.
7- Imam Zayn al-Abidin (AS), when he was asked
[to summarize] all the laws of religion, said, ‘To tell the truth, to judge with fairness and to fulfil a promise.’
[al-Khisal, p. 113, no. 90]
8ـ الإمامُ الصّادقُ (عَلَيهِ الّسَلامُ): ثَلاثَةٌ لا عُذرَ لأحَدٍ فيها: أداءُ الأمانَةِ إلَى البَرِّ والفاجِرِ، والوَفاءُ بِالعَهدِ لِلبَرِّ والفاجِرِ، وبِرُّ الوالِدَينِ بَرَّينِ كانا أو فاجِرَينِ.
8– Imam al-Sadiq (AS) said, ‘There are three actions for which no one has an excuse: returning a trust to both the pious and the immoral; fulfilment of a promise to both the pious and the immoral; and goodness to one’s parents, whether they be pious or immoral.’
[al-Khisal, p. 123, no. 118]